Geschiedenis

Alles begon ooit met mijn vader. Hij was chauffeur bij Transport Vooruit in Breskens. Een paar jaar later werkte hij bij Fieret in Oostburg. Na heel vaak te zijn meegeweest kon het niet anders of mijn broer en ik gingen ook zelf ons papiertje halen. Afrijden deden we nog in een Opeltje Blitz met een betonblok achterop. Mijn carriërre startte bij de ANWB, met een seizoensbaan repratriëring van gestrande auto's van vakantiegangers in Zuid-Frankrijk. Foto volgt. Hierna, in 1980, kwam ik in vaste dienst bij Bos in Vlissingen. Ik begon op een Mercedes 1418 (jaja wel 180 pk)(Foto volgt)en vervolgens kreeg ik mijn eerste DAF, ik durf het bijna niet te zeggen maar dit was een 2600. De kennismaking met de Bietencampagne volgt. Verder bestond het werk voornamelijk uit binnenland en het roergebied. Na verloop van tijd breidde dit zich uit tot Frankrijk en Italië. In 1983 stapte ik over naar van Ruiten in Axel waar ik tank- en bulkauto's reed. Ook hier weer een Mercedes. In deze tijd reed ik heel veel Noord-Ierland, Ierland, Berlijn (nog DDR) maar ook Zweden en Spanje.

De volgende stap was naar de Rijke in Sluiskil. Hier reed ik met een Scania !!! Maar naderhand ook weer met een DAF 3300. Mijn werkterrein breidde steeds verder uit naar Noorwegen, Portugal, Italië, Joegoslavië en Hongarije. Tijd voor wat nieuws dus en weer wat meer! Het is inmiddels 1992. Dit werd dus Eikelenboom in Bergen op Zoom. Hier werd alleen met Volvo's gereden, tankwagens met alleen levensmiddelen. Mijn eerste Volvo was een F12. Hier vloog ik mee van Polen tot Portugal, Spanje waarna ik in 1996 een FH12 kreeg. De reizen gingen steeds verder. Nu was het Oekraïne, Litouwen, Letland, Roemenië, Tsjechië en Slowakije. In 2001 kreeg ik dan mijn eerste gloednieuwe FH12 Globetrotter. Hiermee ben ik zelfs naar Moldavië geweest, Bulgarije en tot slot Turkije in het Aziatische gedeelte van Istanboel. Maar Roemenië bleef mijn voorkeur houden. Vanaf 1995 tot 2003 ben ik er vaak geweest, voornameljk om te lossen in Boekarest, Iasi en Tirgu Mures. De ritten naar Iasi deed ik het liefst, dan gingen we dwars door de karpaten. Iasi ligt namelijk vlakbij de Moldavische grens, dat was dan 600 km door Roemenie. In de zomer hadden we daar 12 rijuren voor nodig maar in de winterdag kon het ook wel eens 3 dagen duren voordat we vanaf de Hongaarse grens in Iasi waren. Het kon er aardig sneeuwen en van sneeuwschuiven of strooien hadden de Roemenen nog niet gehoord. We moesten dan ook regelmatig sneeuwkettingen omleggen en als dat dan ook nog niet hielp moesten we (uiteraard tegen betaling) hulp inroepen van plaatselijke boeren die ons graag naar boven sleepten. Helaas kwam aan dit mooie werk een eind en moest er weer op zoek worden gegaan naar nieuwe uitdagingen, want alleen in Nederland rondrijden gaf mij geen voldoening. Wel was ik meer weekenden thuis en heb toen de kans aangegrepen om weer te gaan leren. Het werd de opleiding planner internationaal wegtransport. Nadat ik deze opleiding met goed gevolg had afgerond heb ik nog enige tijd ervaring opgedaan als planner. Maar ik wilde meer. Ik ben overgestapt van het tankvervoer naar geconditioneerd vervoer, en wel bij Snoep in Hansweert. Dit werk omvat het vervoer van zowel diepvriesprodukten als verse produkten (groente, fruit en bloemen) ook weer door geheel europa. Joke greep elke mogelijkheid aan om mee te rijden. Dit beviel ons heel goed en Joke heeft de stap gemaakt om het groot rijbewijs te gaan halen want ze wilde zelf toch ook wel graag rijden. Eenmaal het rijbewijs op zak gingen we steeds vaker dubbelbemande ritten doen. Dit beviel ons heel goed, zo goed zelfs dat we besloten hebben om zelf een bedrijf op te starten. We hebben alletwee ons vakdiploma gehaald, een auto gekocht en verder alles geregeld om vanaf 1 januari 2008 officieel van start te gaan. 

De Witte Transport

Strandwal 89
4386HJ Vlissingen

info@dewittetransport.nl

Tel: +31(0)118 466767
Gsm: +31(0)6 21245321
Fax: +31(0)118436580